.

.

5 Kasım 2014 Çarşamba

ŞERBETLİ UN HELVASI

                 
                      ŞERBETLİ  UN  HELVASI

                
Herkese selamlar... bugün sizlere un helvası tarifi vereceğim. Helvamız  hem hafif, hemde çok lezzetli. Genelde şerbetli helva pişirmeyenler için zor görünsede bir kaç kez denendiği zaman güzel sonuçlar elde edilir, diye düşünüyorum. Benimde yaptığım helva kolay ve lezzetli oldu. Eşim ve çocuklarım gayet beğendi ölçüsünü de az tuttuğum için, fazla zamanımı almadan çabuk kavrulmuş oldu. İlk defa yapanlara az ölçü ile yapmalarını tavsiye ederim. Daha sonrasında ölçüyü fazlalaştırabilirsiniz. Helvamızdan küçük bir tabak çıkıyor, hepimize yetti ve arttı bile.  Helva sevenler için buyrun tarife:))

MALZEMELER
Üç çorba kaşığı tereyağ.
Bir çorba kaşığı sıvı yağ.
Beş çorba kaşığı un.(tepeleme olacak)
Bir fiske tuz.


ŞERBETİ İÇİN
Sekiz çorba kaşığı şeker.
Bir su bardağı su.
Küçük dilim limon.(limonu sıkıp içine atın)

HAZIRLANIŞI
Tencereye tereyağımızı ve sıvı yağımızı koyuyor kızdırmaya başlıyoruz. Unumuzu kaşık kaşık ve yedirerek  ekliyoruz ve kavurmaya başlıyoruz. Burada önemli olan unu birden dökmemektir. Unumuz kısık ateşte altın sarısı olana dek kavuruyoruz. Az ölçü olduğu için çabuk kavrulacaktır.Bir fiske de tuz ilave edin. (Ben yaklaşık yirmi dak. kavurmuş oldum) Kavrulan unumuzu bir kenara alıyoruz.

ŞERBETİMİZ 
Şerbetimiz kıvamlı bir şekilde kaynayacak. Unumuz soğuk şerbet sıcak olacak şekilde helvamızı şerbetliyoruz ve servis tabağına alıyoruz. Helvamız hazır...

AFİYET OLSUN:)))


5 yorum:

  1. Çok severim :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helvayı sevmeyen yoktur herhalde:)) Çok teşekkürler.
      Selamlar...

      Sil
  2. Un helvasına bayılırım. Damağımda çocukluğumdan kalan bir tadı vardır.. Sizin tarifinizle de kim bilir ne kadar güzel olmuştur. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Un helvasının yeri benim yanım da ayrıdır:)) Sizin gibi çocukluğum dan mı kaldı bilmiyorum, diğer helvalara göre çok severim. Annem başka yapar ama Bildiğiniz kat kat olur. Müthiş lezzetlidir.Benim yaptığım helva o kadar olmasa da, beğendiğinize sevindim:)) Keş ke yakın olsaydık tattırmak isterdim size.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ince düşünce için çok teşekkür ederim.. Tatmış kadar oldum.. Sevgiler...:)

      Sil