.

.

1 Ağustos 2015 Cumartesi

BERLİNER ALMAN ÇÖREĞİ

          
                          

                BERLİNER ALMAN ÇÖREĞİ







Herkese en içten selamlar... Berliner Alman çöreğini ilk kes  Almanya'da yemiştim. Tadını çok beğendiğim bu güzel çöreği evde hazırlamak istedim.Nette biraz araştırdıktan sonra, birazda ufak değişikliklerle ortaya lezzetli bir çörek çıktı. Orjinali olmasa da güzel bir çörek oldu. Berliner çöreğini yemediyseniz tatmanızı tavsiye ediyorum zira benim gibi beğenirseniz arada mutlaka pişirmek isteyeceksiniz:)) eminim...
Buyrun tarife...


Malzemeler: 
İki adet yumurta.
Bir su bardağı süt.
İki yemek kaşığı toz şeker.
Bir tatlı kaşığı tuz.(silme)
İki yemek kaşığı tereyağ.
Yarım paket yaş maya. 
Aldığı kadar un.(Hamur çok sert olmayacak)
Böğürtlen marmelatı.
Şokella.

Kızartmak için.
İki su bardağı sıvı yağ.
Hazırlanışı:Öncelikle yoğuracağımız kaba ılık süt ve mayayı biraz karıştırıp bekletiyoruz. Ardından şekeri ve dışarıda bekletip yumuşayan yağımızı ve yumurtaları, ardından unumuzu azar azar ilave  ediyor. tuzu da una serperek   yoğuruyoruz. kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Üzerine örtü ile sararak yarım saat mayalanması için bekletiyoruz. 
Dinlendirdiğimiz hamuru biraz unlayarak merdane ile açıyoruz. Su bardağı ile kesiyoruz. Biraz daha dinlendirdikten sonra sıvı yağda kızartıyoruz. Orta dereceli ateş olacak. 
Daha sonra kızatılan çörekleri kağıt havluya alıp dinlendirdikten sonra marmelat yada şokella ile içini dolduruyoruz. En üstüne de pudra şekeri serpiyoruz. Güzel çöreklerimiz hazır hepinize..










AFİYET OLSUN:))


21 yorum:

  1. Hep çok merak ediyordum yapımını. Öğrendim, ben de deneyeceğim artık :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba... Dene tabii tavsiye ediyorum. Lezzetli bir çörek oluyor. Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir corektir, ellerinize saglik. Harika gorunuyorlar :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim beğendiğinize sevindim Sinem:)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Merak ettiğim ama hiç denemediğim bir tarifti... Sayenizde deneme fırsatı bulmuş olucam..:) Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  6. Merak ettiğim ama hiç denemediğim bir tarifti... Sayenizde deneme fırsatı bulmuş olucam..:) Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  7. Benim de sevdiğim çörektir. Nahide hanımcım. Bire bir tarif olmasa da ortaya güzel bir lezzet çıktı. Siz de yaparsanız güzel olacağından eminim:)) Teşekkür ederim.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Tam oğlumun sevdiği tarzda hamur işi bir tatlı bu; hem kızartma hem tatlı. Şokella cinsi şeyler yasak bizde ama marmelatla rahatlıkla yapabililrim. İsmini ilk kez duyduğum bir tarif umarım en kısa zamanda denerim. Fotoğraflar da çok açıklayıcı olmuş, iştah açıcı göründüler gözüme;) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Pişirdiğimde kızlarım çok sevdiler, şokellalı olanı daha çok sevdiler:)) Oğlunuz da beğenir umarım:)) Benim tercihim marmelatlısı.Kalorili olmasa sık yaparım ancak dikkatli tüketmek lazım. Fotoğrafları beğendiğinize sevindim Zülal han. Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Elinize sağlık güzel görünüyor Berliner çöreği,adını ilk defa duydum desem inanırmısınız.Eminim tadı da güzeldir.Kısmet olur da bir gün tadına bakabilirsem,daha net bir yorumda bulunabilirim.Sevgi Saygı ve Hürmetler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba... Berliner çöreğini ilk defa duymanız normal zira Türkiye'de çok yaygın ve tanınmış değil. Ben de ilk defa tatilde Almanyada yemiş tadını beğenmiştim. İstanbulda oturuyorsanız şayet Real marketlerinde bu çöreği bulabilirsiniz,Denk gelirse tatmanızı öneririm:)) Çok teşekkürler. Selamlar...

    YanıtlaSil
  12. İlk defa duydum..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yaygın olmadığı için normal. Teşekkür ederim.))

      Sil
  13. Ev yapimi çoğu şeye bayılırım en kısa sürede deniycem cok guzel gorunuyor :) takipteyim banada beklerim

    YanıtlaSil
  14. Hazır şeyler güzel oluyor ancak ev yapımı bir başka oluyor. Pişirdiğinizde beğenirsiniz umarım:)) Ben de sizi takibe aldım.Çok teşekkürler.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. blogunuzun şahane bir web sayfasına donusmesını ıstersenız lutfen bıze yazın gultasarım.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Daha önce hiç denemediğim bir çörek. Çok lezzetli görünüyor. Bir de kilo aldırmasalar.;))

    YanıtlaSil
  17. Daha önce hiç denemediğim bir çörek. Çok lezzetli görünüyor. Bir de kilo aldırmasalar.;))

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Tadına baktığınız da beğeneceğinizi umuyorum:)) İnanın çok lezzetli. Çok sık yapmamakta fayda var tabii:)) Zira ölçüyü kaçırmamak lazım.

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil