.

.

4 Aralık 2014 Perşembe

            
                     PATATESLİ   GÖZLEME 


 Hayırlı akşamlar herkese... Bir önceki tarifimde patates salatamı paylaşmıştım.   Bugünkü tarifimde patatesli gözleme olsun istedim. Genelde gözleme yaptığım zaman, hamurunu kendim hazırlarım ancak bu tarifte ilk defa hazır yufka kullandım. Hazırlaması kolay lezzeti ise  gayet güzeldi. Kolay gözleme yapmak istiyorum diyorsanız bu tarif tam size göre:))



MALZEMELER:
Üç orta boy patates.
Üç adet yufka.
Bir adet soğan.
Bir çorba kaşığı tereyağ.
Biraz kimyon, pulbiber, nane karabiber ve tuz.
Bir tatlı kaşığı domates salçası.
   
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle patates harcımızı hazırlıyoruz. Tencereye tereyağımızı koyuyor, soğanları küçük küçük doğruyoruz ve kavuruyoruz. patatesleri daha önceden haşlıyor ve eziyoruz. Kavurduğumuz soğanlara patatesleri ilave ediyoruz. Salçayı da ekleyerek biraz karıştırıp, baharatları ve tuzu ekliyor karıştırıyoruz. 
Yufkaları dört eşit parçaya bölüyoruz. Böylelikle 12 parça elde etmiş oluyoruz. Ben şekil olarak dikdörtgen olarak kapattım. Yağsız tavada gözlemelerimizi ikişer ikişer pişiriyor ve daha sonra gözlemelerimizi yağlıyoruz.  Sıcak olarak servis yapıyoruz.


AFİYET OLSUN:))













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder