.

.

15 Kasım 2014 Cumartesi

AŞURE

                                  
                                    AŞURE


Herkese hayırlı akşamlar...Öncelikle bütün kardeşlerimin aşure gününü kutluyorum.  Rabbim tekrarını nasip etsin inşAllah. Aşureyi bugün  pişirdim ve komşularıma dağıttım çok şükür. Allah hepimizin niyetlerini kabul etsin. Çorbamız piştikten sonra Yasin-i şerif  ve diğer duaları okudum yiyen komşularımıza ve ev halkına şifa olur inşAllah. Gelelim tarifimize, ben aşure çorbamı fazla pişiriyorum. Az yapmak isteyenler yarı ölçü de yapabilirler, arzunuza kalmış. Lezzetli ve şifa kaynağı olan Aşure çorbamız için, buyrun tarife:))



MALZEMELER:
750gr. aşurelik buğday.
400gr. fasulye.
400gr. nohut.
500gr. kuru kayısı.
400gr. kuru üzüm.
100gr. kuş üzümü.
Beş adet kuru incir.
Üç çorba kaşığı pirinç.
2 çorba kaşığı çam fıstığı.
İki su bardağı süt.
Dört çorba kaşığı nişasta.
Bir adet portakal kabuğu.(minik minik doğranacak)
Bir adet çubuk tarçın.
10 Adet karanfil.
2,5kg. toz şeker.





SÜSLEMEK İÇİN: 
Hindistan cevizi.
Şan fıstığı.
Fındık.
Ceviz.
Tarçın.(ceviz ve fındığı çekip iki tatlı kaşığı tarçın ilave ediyoruz)







HAZIRLANIŞI:
Öncelikle aşureliklerimizi bir gün önceden ayıklayıp yıkayıp her birini yani nohutu, fasulye ve buğdayı ayrı ayrı bir taşım kaynatıp bekletiyoruz. Ertesi gün sularını döküp, düdüklü tencereye sırasıyla fasulyeyi, nohutu ayrı ayrı pişiriyoruz. Buğdayı da ayrı tencerede yaklaşık bir saat kadar pişiriyoruz. (Aşurenin püf noktası her bir malzemenin ayrı ayrı pişmesidir. Böylelikle lezzetli bir aşuremiz olmuş olur. Hepsini bir arada karıştırıp pişirirsek ezilir ve istediğimiz sonuçlar elde edemeyebiliriz.) Daha sonra üzümleri ayıklayıp yıkıyor ve tencerede yaklaşık 20 dk. kaynatıyoruz. Kayısılarıda ayıklayıp yıkıyor küçük küçük doğruyoruz. Onuda ayrı tencerede kaynatıyoruz. Kuşüzümünüde ayrı pişriyoruz. Pirincide küçük bir tencerede pişriyoruz. Kaynatma işlemimiz bittikten sonra, büyük bir tencereye sırasıyla buğdayımızı ve diğer malzemelerimizi ekliyor ve karıştırıyoruz çam fıstığımızı tarçınımızı ve karanfilimizi de ilave ediyoruz. Yarım saat kadar arada karıştırmak suretiyle nişastayıda ilave ediyoruz. Sütü ve en sonda şekerimizi ilave ediyoruz. Şekeri en son ilave etmemizin sebebi malzemeleri sıktığı için sert bir hale getirmesin diye.  Son olarak da küçük küçük doğradığımız portakal parçalarını bir cezvede kaynatıp ekledikten sonra yarım saat kadar pişirip altını kapatıyoruz ve dualarımızı okuyoruz. Şifalı çorbamız hazır herkese; 

AFİYET  OLSUN:))






4 yorum:

  1. Allah kabul etsin.. Ellerinize sağlık.. aşureler çok güzel görünüyor... Paylaştıkça da bereketi artıyor değil mi.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bu aşurem daha önceki yayınladığım tarif:)) Daha henüz pişirmedim, Gerçekten bereketli ve şifa kaynağı bir çorba. Teşekkür ederim:))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Hmmmmmm, ya ben bayılırım Aşureye ne berekettir bu ne büyük bir keyif ve tat:)))
    Ben de beklerim sizi sayfama.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Aşurenin dediğiniz gibi bereketi ve lezzeti bambaşka:)) Memnun oldum ben de fulya. Gelirim mutlaka. Teşekkürler sevgiler..

    YanıtlaSil